Oplev de mange fordele ved at have dine telefonifunktioner lige ved hånden i Teams. Det kræver ikke andet end en aktiv Myfone-bruger at kunne benytte appen - hent Myfone Teams-appen i Microsoft AppSource:
Hvis man ønsker at benytte Teams som telefon, kræver det en bestemt licens fra Microsoft. Læs evt. mere her.
eSIM til Apple Watch og Samsung-smartwatch inkluderet i Flexfones tre største mobilpakker
Hvis du har mobilpakken Fri tale 75 GB, Fri tale 150 GB eller Fri tale 250 GB, kan du fremover benytte dig af eSIM til dit smartwatch uden ekstra omkostninger.
Sådan kommer du i gang - simpel aktivering af eSIM til dit smartwatch
For at aktivere eSIM til dit smartwatch skal uret blot tilknyttes din mobiltelefon via Bluetooth, og derefter kan aktiveringen af eSIM foretages direkte fra din mobiltelefon.
Du kan finde en trin-for-trin-guide for aktiveringsprocessen her:
Rigtig god fornøjelse med den nye feature.
]]>Alle de nye tiltag, vi kom med på iOS, kan således nu også findes på Android. Hvis du endnu ikke har set de nye funktioner, kan du læse mere om dem her:
Både iOS og Android understøtter nu dark mode.
Vi har ændret lidt på, hvordan du opsætter køer på hjemskærmen. Du vælger nu, hvilke køer du vil have i dit kømodul på 'Hjem' ved at trykke på det nye plus på modulet.
Vi har indsat en søgebar under "Seneste", som du kender det fra Myfone.dk.
Derudover har vi omskrevet hele iOS-appen fra bunden og lavet en helt ny brugerhåndtering ved login. Hvis du før i tiden har oplevet, at du nogle gange blev logget ud af appen til iOS, skulle den fejl nu være løst ved omskrivningen.
God fornøjelse!
]]>Fremover bliver køkaldshistorik tilgængelig på Myfone, som du vil kunne tilgå via det nye køkalds-ikon i venstremenuen.
Køkaldshistorikken giver dig mulighed for at få et detaljeret overblik over køkald. Visningen er opdelt pr. dato og pr. kø, og du kan få vist køkaldshistorik for de køer, som du også har valgt at få vist på forsiden af Myfone.
De primære funktioner inkluderer muligheden for at se:
Ved ubesvarede opkald har du som agent desuden mulighed for at vise, at du er i gang med at håndtere eller har håndteret et ubesvaret opkald, så andre agenter på køen kan se det.
Til venstre i køkaldshistorikken vil du have en hurtigvisning af antallet af ikke-håndterede kald fordelt på dine køer (tv.). Hvis der er ubesvarede kald i en kø, vil du også fra selve køoversigten på forsiden af Myfone kunne åbne historikken for den specifikke kø og hurtigt håndtere opkaldene. Kø-administrator er desuden flyttet ind under de tre prikker i øverste højre hjørne (th.).
Vi introducerer også muligheden for at se, hvem kunden sidst har talt med - nærmere bestemt de seneste tre medarbejdere, som har besvaret opkald fra et nummer, der har ringet til en kø inden for de sidste 30 dage.
Funktionen er tilgængelig i en dropdown-menu, som aktiveres ved at trykke på tandhjulet øverst, når opkaldet er blevet besvaret fra en kø.
Her får du nemt adgang til oplysninger om de seneste tre medarbejdere, som har besvaret opkald fra dette telefonnummer samt:
Dermed bliver det nemt og hurtigt at håndtere, hvis en kunde f.eks. ringer og beder om at tale med den medarbejder, som kunden talte med i sidste uge.
Bemærk, at funktionen ikke vises for anonyme indgående opkald.
Sidst, men ikke mindst, har vi optimeret opkaldshistorikken på Myfone og i Myfone-appen, så den fremover bygger på det samme udvidede datagrundlag, som vi har på det nye statistik-site.
Derudover er der for hver række i opkaldshistorikken på Myfone blevet tilføjet tre prikker til højre i stedet for den grønne 'Ring op'-knap. Herunder finder man nu webopslag og muligheden for at ringe op.
Vi håber, at du vil tage godt imod de nye forbedringer til Myfone.
]]>I den nye version af klienten kan du besvare eller afvise indgående kald direkte fra pop op-notifikationen.
Trykker du på Tag kald i pop op-boksen, besvares kaldet og klienten åbnes, så du kan fortsætte kaldet med alle dine andre opkaldsfunktioner lige ved hånden.
Afvises kaldet vil klienten ikke overtage skærmen, og du kan fortsætte uforstyrret med det, du var i gang med.
Ønsker du, at klienten altid skal vises, så snart du får et indgående kald, også selvom klienten er minimeret eller ligger i baggrunden, kan du aktivere dette under Indstillinger i klienten.
Har du allerede installeret Myfone-klienten, vil du automatisk få en notifikation om, at der findes en ny version. Har du ikke installeret Myfone-klienten endnu, så hent den nedenfor.
I Myfone kan du dog ikke justere lydstyrken under et igangværende kald, men du kan selvfølgelig stadig bruge computerens lydindstillinger som normalt.
]]>Under Indstillinger > Webopslag på Myfone kan du vælge, hvilke eksterne systemer du ønsker, der skal laves webopslag i, når opkaldet besvares.
Du kan også lave automatiske webopslag i to eller flere eksterne systemer på samme tid, men du skal give din browser tilladelse til at åbne flere nye vinduer. Læs mere her.
De eksterne systemer, som du har mulighed for at aktivere automatisk webopslag på, er dem, som den teleansvarlige har tilføjet til din virksomheds telefonsystem i PBXAdmin.
Vær opmærksom på, at funktionen ikke understøttes ved besvarelse af opkald i Myfone Teams-appen, på bordtelefoner eller mobil.
]]>Du kan lave speaks med Tekst-til-tale på PBXAdmin alle de steder, hvor du kan uploade speaks. Du kan både ændre i eksisterende speaks eller tilføje nye.
Når du indtaster et speak har du også mulighed for at tilpasse detaljer i speaket som f.eks. pauselængde, eller hvis der skal skiftes mellem flere forskellige sprog i samme speak. Se mere i vores FAQ Hvordan tilpasser jeg detaljer i tekst-til-tale-speaks?
]]>Det er især smart, hvis du spontant vil ændre din profil i løbet af arbejdsdagen, men gerne vil sikre dig, at din profil skifter igen på et bestemt tidspunkt.
Lad os tage et eksempel. Du skal hurtigt i et spontant møde og vil gerne ændre din profil til Til møde. Du regner med at være tilbage fra mødet kl. 14.00 og laver et planlagt profilskifte til På arbejde. Se, hvor let det gøres øverst i nyheden.
Når du har planlagt profilskiftet, kan du naturligvis gå ind og redigere eller slette dine valg ved enten at klikke på det blå ur ud for den konkrete profil eller på datoen og profilen, som også er angivet med blå skrift.
Skifter du til en anden profil inden udløbet af dit tidsindstillede profilskifte, vil dine valg blive slettet.
Hvis du har brug for at få uddybet, hvordan du tidsindstiller din profil, så tjek vores FAQ: Hvordan indstiller jeg min ringeprofil for en bestemt tidsperiode?
Imens opkaldet er på hold, kan man ikke modtage eller foretage et nyt opkald, og medarbejderen vil fortsat stå som optaget i Myfone. Når man trykker Genoptag, vender man tilbage til opkaldet.
]]>Den nye version indeholder en pop op-besked ved indgående kald, så du ikke misser et kald, selvom Myfone-klienten er minimeret eller kører i baggrunden. Trykker du på pop op-beskeden, går du til Myfone, og du kan håndtere kaldet.
Når klienten lukkes, vil du få en notifikation, som fortæller, at Myfone fortsat kører i baggrunden, og altså stadig vil modtage opkald og informere dig herom.
Varigheden af hvor længe notifikationerne vises, afhænger af de notifikationsindstillinger, som du har på din PC.
Du får også en række muligheder for at indstille klienten efter dine præferencer.
Du kan bl.a. vælge, hvordan klienten skal åbne, når din PC har været slukket - den kan starte op sammen med din PC eller starte i baggrunden. Hvis brugeren er logget ud, vil klienten altid vises, når du tænder din computer.
Samtidig kan du vælge, om Myfone fortsat skal køre i baggrunden, når du lukker vinduet, som du f.eks. kender det fra Microsoft Teams.
Klienten vil også huske din foretrukne størrelse på vinduet, så den åbnes i samme størrelse, som den havde, da du lukkede den. Derudover kan du via Auto fit tilpasse visningen i Myfone til vinduets størrelse, så du roligt kan gøre klienten større eller mindre, som det passer dig. Du kan også zoome ind og ud i klienten efter behov. Du finder indstilliger for vinduet under Vis i klientens øverste venstre hjørne.
Har du allerede installeret Myfone-klienten, vil den automatisk blive opdateret, når den starter op. Har du ikke installeret Myfone-klienten endnu, kan du hente den nyeste version her.
Når man har valgt Myfone på tysk, kan man under sine profiler også vælge mellem flere forskellige tyske telefonsvarerbeskeder, ligesom på den danske og engelske version.
På sigt er det også vores hensigt at tilbyde Myfone-appen på tysk.
]]>Klienten har præcis samme funktionalitet og design, som du kender fra Myfone.dk, men med Myfone installeret på din computer starter din softphone op sammen med din PC.
Derudover giver klienten følgende fordele:
Du kan helt selv skifte mellem Myfone.dk, Myfone Teams-app, Myfone-appen eller den nye Myfone-klient og bruge den platform, der er din foretrukne.
Du kan downloade klienten på Myfone.dk eller på Flexfone.dk. Har du spørgsmål til, hvordan du installerer Myfone-klienten, kan du læse om dette i vores FAQ.
På nuværende tidspunkt findes klienten kun til Windows, men vil senere også blive lanceret til MacOS.
]]>På baggrund af feedback fra en række brugere har vi tilføjet muligheden for at navigere i appen under et igangværende opkald, så du ikke er begrænset til opkaldsskærmen. Du forlader opkaldsskærmen ved at trykke på den blå pil i øverste venstre hjørne, og du vender tilbage til opkaldet ved at trykke på den flydende opkaldsboks.
Du kan nu få en notifikation, når du har en ny telefonsvarerbesked. Tryk på notifikationen for at gå direkte til oversigten over telefonsvarerbeskeder i Myfone-appen.
Notifikationen vises, uanset hvilket af dine tilknyttede numre telefonsvarerbeskeden er lagt på. Du kan læse mere om, hvordan du aktiverer denne notifikation her.
Du kan nu også få en notifikation, der fortæller dig, hvilken kø det indgående opkald har ringet til, hvis du er tilmeldt en eller flere køer. Du kan læse mere om, hvordan du aktiverer denne notifikation her.
Vær opmærksom på, at du kun modtager notifikationerne, hvis du har givet de rette tilladelser.
På iOS kan du tillade notifikationer under Indstillinger -> Notifikationer -> Visning af notifikationer -> Notifikationer -> Tillad notifikationer på iOS. Når du har tilladt notifikationer, kan du gå tilbage til Myfone-appen og vælge, hvilke notifikationer der skal være aktive.
Benytter du iOS 16’s nye fokusfunktioner, skal du sikre dig, at du har tilladt, at Myfone-appen viser notifikationer, når den pågældende fokusfunktion er aktiv.
Under indstillinger har vi gjort det nemmere at se, hvilke notifikationer man kan aktivere, og hvilke der allerede er aktiveret.
Vi har flyttet Tilmeld ekstern agent ind i samme menu, hvor du tilmelder en agent.
Det er nu muligt at se statistik over køkald direkte i appen, ligesom du kender fra Myfone.dk.
Du har nu et bedre overblik over indgående opkald, der venter i køen. Det er muligt at se de fem første opkald i køen.
Benytter din virksomhed sig af afdelinger, kan du nu sende en e-mail eller SMS til alle i en afdeling. Du finder funktionen ved at trykke på de tre prikker ud for afdelingens navn. En afdelings-SMS bliver sendt til alle mobilnumre på en kontakt i en afdeling.
SMS'er, der sendes fra Myfone-appen, er en del af brugerens mobilabonnement og ikke en del af WebSMS som på Myfone.dk. Vær derfor opmærksom på vores fair use-grænse på 3000 SMS'er pr. måned pr. abonnement.
På Android-telefoner er det ikke muligt at sende til mere end 20 mobilnumre pr. afdeling pr. gang. Dette er en begrænsning i Androids styresystem, og det vil altså sige, at det kun er de første 20 numre, der vil modtage en afdelings-SMS. Benyt her i stedet e-mail.
]]>Zendesk-eksperterne fra Proventic har udviklet en ny stærk integration mellem Flexfone og Zendesk, der kan spare kundeservicemedarbejdere for værdifuld tid.
Integrationen er en app, der giver et hurtigt og klart overblik over alle opkald samt en række andre fordele:
✅ Finder automatisk kunden i Zendesk ud fra telefonnummeret, der ringer.
✅ Med et klik på kundens navn får man hurtigt adgang til kundens profil i Zendesk.
✅ Opret eller rediger nemt en eksisterende ticket med detaljer fra kundens opkald.
Vil du vide mere om den nye smarte integration?
Hidtil har standardlydingstillingen for Myfone.dk været, at lyden afspilles i alle enheder på én gang. Du har derfor aktivt skullet ændre opsætningen til dine foretrukne lydenheder. Desuden har nogle brugere oplevet, at lydindstillingerne skifter, når de til- og frakobler deres laptop i dockingstationen.
Med de nye forbedringer af standardindstillingerne benytter Myfone.dk nu computerens valgte lydindstillinger, men frasorterer automatisk enheder, der ikke anses for reelle lydenheder (eksempelvis skærme). Myfone.dk vil også huske dine indstillinger, hvis du f.eks. docker/undocker din laptop.
Myfone.dk registrerer også automatisk ændringer i tilgængelige enheder, f.eks. hvis du tilslutter et nyt kompatibelt headset.
Vi har også tilføjet muligheden for at slå Myfone.dks ringetone fra, hvis du kun ønsker en visuel notifikation, når du modtager et opkald.
Vi har også gjort det nemmere og hurtigere at vælge lydenhed ifm. et opkald. Du kan let vælge eller skifte mellem lydenheder direkte i opkaldsboksen både før et opkald, ved indgående opkald og under et igangværende opkald.
I PBXAdmin har vi lanceret medarbejderskabeloner, som gør det endnu nemmere for dig, der er it-/teleansvarlig.
En medarbejderskabelon er en skabelon for Myfone-indstillinger. Den er særlig smart, når der skal tilføjes og oprettes nye Myfone-brugere.
Med en medarbejderskabelon kan du administrere indstillinger for medarbejdernes Myfone-brugere direkte i PBXAdmin.
Derudover kan du foretage massehandlinger for flere Myfone-brugere på én gang, så du slipper for at ændre indstillingerne for hver enkelt bruger.
Du opretter en skabelon i PBXAdmin. Her vælger du de specifikke indstillinger, som skabelonen skal indeholde.
Når skabelonen er oprettet tilføjes den/de medarbejdere eller afdelinger, der skal have netop disse indstillinger på Myfone.dk.
I vores FAQ kan du læse mere om, hvordan man opretter en medarbejderskabelon.
Eksempel |
Der starter en ny medarbejder i en afdeling, hvor alle medarbejdere som standard skal have Banke på-funktionen aktiveret samt Myfone.dk på engelsk. Derfor er der oprettet en skabelon for denne afdeling. |
Vi vil fortsat gøre det lettere at administrere Flexfones telefoniløsning, og derfor vil medarbejderskabeloner i fremtiden komme til at omfatte endnu mere funktionalitet.
]]>På Myfone.dk kan du fremover søge på dine køer. Det er især smart, hvis du har mange køer på hjemmeskærmen.
Hvis du modtager et opkald fra et nummer, som er i den fælles kontaktbog, vil firmanavnet, hvis det er udfyldt i den uploadede kontaktliste, blive vist i opkaldsboksen. Under den fælles kontaktbog vil firmanavnet også blive vist ud for selve kontakten.
Vi har gjort det muligt at se navnet på en person, der sidder i kø, hvis personen findes i enten dine individuelle kontakter eller den fælles kontaktbog. I stedet for at vise kontaktens nummer, vil vedkommendes navn altså blive vist som ventende i kø.
Hvad er fordelene ved eSIM?
eSIM kan præcis det samme som et almindeligt simkort både i forhold til oprettelse, udskiftning, tyverispærring osv. Derudover er der følgende fordele:
Hvis du ønsker at få eSIM, skal du tage fat i din forhandler, som vil kunne hjælpe dig med at bestille eSIM.
Når dit eSIM er bestilt, skal det aktiveres på Myfone.dk. Se hvordan i vores FAQ.
Alle medarbejdere, der har et mobilabonnement hos Flexfone, kan få eSIM, men det kræver naturligvis, at din enhed understøtter det. Du kan se en liste over de mobiltelefoner, som understøtter eSIM her.
Vær opmærksom på, at eSIM til Flexfone ikke virker med Apple Watch, og på nuværende tidspunkt kan eSIM heller ikke understøtte datadelingskort.
]]>Lad os tage et konkret eksempel. Alice er tilmeldt en salgskø og en supportkø og modtager dermed opkald fra begge køer. Der er lagt en pause ind imellem hvert kald på begge køer.
Når Alice afslutter et opkald fra en af de to køer, vil der altid være en pause, inden hun modtager et nyt kald. Pausens længde bestemmes ud fra den af de to tilmeldte køer, som er sat til at have den længste pause.
Alice får ikke en pause imellem opkaldene på tværs af køerne, men kun imellem opkald, der kommer fra den samme kø. Dvs. at hvis hun f.eks. afslutter et salgskald, kan hun potentielt få et supportkald med det samme, da pausen kun er gældende for salgskald for sig og supportkald for sig.
Funktionen skal aktiveres i PBXAdmin under Indstillinger > Generelle indstillinger. Derefter skal du sætte flueben i boksen Pause efter opkald på tværs af køer. Når dette er gjort, er funktionen aktiveret og gælder for alle køer på den pågældende PBX.
Det kan f.eks. være et CRM-system, der indeholder oplysninger på jeres kunder, hvor I ønsker at slå nummeret op på den, der ringer. På den måde kan du nemt få alle kundens informationer frem på skærmen, imens du taler med dem.
Når du modtager et opkald, klikker du først på de tre prikker i opkaldsboksen. Derefter trykker du på link-ikonet ud for det eksterne system, hvor du vil lave webopslaget. Nu åbner et nyt browservindue med det eksterne system, hvor opslaget laves.
Webopslaget til det eksterne system skal tilføjes i PBXAdmin. Se hvordan i vores FAQ. Når webopslaget er tilføjet, er det tilgængeligt for alle virksomhedens medarbejdere på Myfone.dk.
Vær opmærksom på, at det eksterne system, der linkes til, naturligvis skal understøtte webopslag.
]]>Hvis du har tilladelsen som køadministrator i PBXAdmin, har du mulighed for at administrere agenter på en kø på Myfone.dk og i Myfone-appen. Du tilgår Køadministrator ved at trykke på de 3 prikker ud for kønavnet:
Vælg derefter Køadministrator nederst i menuen, og du vil derefter kunne tilmelde og afmelde agenter.
Du kan læse mere om, hvordan du bruger Myfone-appen på faq.flexfone.dk eller se, hvordan Køadministrator fungerer i videoen nedenfor:
I denne version af Myfone-appen er det nu også muligt at aktivere/deaktivere Banke på under Indstillinger.
Vi har lavet en lille grafisk opdatering til statusserne i Myfone. Følgende statusser er derfor nu gældende:
Vi håber, at I bliver glade for den nye opdatering til Myfone-appen.
Som Flexfone-kunde skal du have den bedste brugeroplevelse. Derfor er det en stor glæde, at vi nu kan præsentere dig for en ny integration, som gør det både nemmere og mindre tidskrævende at administrere medarbejderne på jeres Flexfone-løsning.
Hvis du benytter Microsoft Azure AD til at administrere virksomhedens medarbejdere og deres oplysninger, har du nu muligheden for at integrere virksomhedens AD med din Flexfone-løsning.
Når du gør det, kan du fremover nøjes med at lave ændringer, oprette eller nedlægge medarbejdere i virksomhedens AD, og så vil de samme ændringer også automatisk ske på jeres Flexfone-løsning.
Du kan læse meget mere om, hvordan det virker i vores FAQ.
Du har den 17. i måneden brugt alle de 100 GB data, der er inkluderet i dit abonnement. Derfor tilkøber du 100 GB ekstra for 200 kr., som du kan bruge af resten af måneden.
Du kan tilkøbe ekstra data lige så mange gange du vil i løbet af en måned, så hvis du allerede den 25. igen har brugt alle de ekstra 100 GB, kan du tilkøbe 100 GB mere. De nye 100 GB er igen til rådighed for dig resten af den indeværende måned og kan ikke flyttes med til næste måned.
Tilkøbet af de 100 GB data kan foretages på kundeloginet under den enkelte medarbejders abonnement. Når tilkøbet er lavet, får den teleansvarlige i virksomheden en e-mail som bekræftelse.
]]>På Hjemmeskærmen kan man nu i toppen se alle aktive medarbejdernoter i virksomheden:
Når en kontakt har oprettet en note, kan noten også ses inde på kontakten:
Ligesom på Myfone.dk kan du sætte en udløbstid på noten, så den automatisk slettes. Du kan også redigere eller slette dine kollegaers noter. Du kan læse mere om, hvordan 'Medarbejdernote' fungerer i vores Ofte stillede spørgsmål.
Medarbejdernoter indgår også, når du søger efter kontakter, så du f.eks. nemt kan søge efter, om der er nogen medarbejdere, der er syge eller arbejder hjemmefra.
Du kan hente den nye version af Myfone-appen til iOS og Android i dag.
]]>Nu er det muligt at sende SMS og e-mail internt til en hel afdeling på én gang.
Med blot to klik på Myfone.dk bliver modtagerfeltet i din SMS eller e-mail udfyldt, så du nemt kan sende en besked til alle i en specifik afdeling.
Du skal bare skrive teksten og trykke send, for modtagerfeltet er udfyldt med alle kolleger i den afdeling, du vil sende en besked til.
På den måde sparer det dig for at indtaste telefonnumre og mailadresser, så det både er hurtigt og nemt at sende akutte beskeder til alle i afdelingen.
Afdelingsmail er en del af Myfone.dk for alle brugere, mens afdelings-SMS kræver, at man får adgang, fordi funktionen er forbrugsafregnet.
Har du brug for at kunne sende afdelings-SMS'er, kan du kontakte din forhandler eller den teleansvarlige i din virksomhed for at få funktionen slået til.
Sådan sender du afdelingsmail og -SMS
1. Åbn Myfone.dk (funktionen understøttes ikke i Myfone-appen)
2. Find den afdeling, du vil sende en besked til i afdelingsoversigten til venstre i kontaktlistemenuen
3. Klik på de tre prikker til højre for afdelingsnavnet
4. Klik på "Send SMS" eller "Send e-mail"
Nu kan du skrive din besked og sende den til den ønskede afdeling.
]]>1. Undgå at lukke browser ved aktivt opkald
Hvis du ved et uheld kommer til at lukke vinduet eller fanen i din browser midt i et opkald i Myfone, vil der komme en boks op, hvor du bliver spurgt, om du vil forlade siden - uanset om du bruger Chrome eller Firefox. På den måde får du chancen for at fortsætte opkaldet, hvis det ikke var meningen, at det skulle afbrydes.
2. Noter på kontakter under 'Fælles kontaktbog' er nu søgbare
Indtil for nylig har det ikke været muligt at søge kontakter fra 'Fælles kontaktbog' frem på baggrund af de noter, der måtte være på kontakten. Det er det nu. Det vil sige, at kontakter fra 'Fælles kontaktbog' vil dukke op, hvis søgeordet matcher med noter. Det gælder uanset, om du søger i multisøgefeltet/opkaldsboksen eller i søgefeltet over kontaktlisten.
3. Søgefunktionen understøtter nu mellemrum i telefonnumre
Den sidste af de tre små forbedringer i denne omgang er, at søgefunktionen nu understøtter mellemrum i telefonnumre. Det betyder, at det er underordnet, om du taster eller kopierer og indsætter et telefonnummer med eller uden mellemrum mellem cifrene. Også her gælder det, uanset om du bruger multisøgefeltet/opkaldsboksen eller søgefeltet over kontaktlisten.
Nu har vi gjort det muligt, at man kan slå visningen af lokalnummeret fra, når man ringer til en kollegas lokalnummer. Gør man det, vil man i stedet vise det nummer, som man under profilstyringen i Myfone har valgt at ringe ud med.
Lad os tage to eksempler.
Hvis lokalnummervisningen er deaktiveret:
John ringer til Alices lokalnummer fra Myfone-appen, hvor han har valgt sit VoIP-nr. som udringningsnummer. Derfor får Alice nu vist Johns VoIP-nr.
Hvis lokalnummervisningen er aktiveret:
John ringer til Alices lokalnummer fra Myfone-appen. Alice får vist Johns lokalnummer, uanset hvad han har valgt at ringe ud med under profilstyringen i Myfone.
Sådan fungerer det
Hvis din løsning administreres af en forhandler, kan du kontakte den pågældende for hjælp.
Hvis du selv administrerer virksomhedens telefoni-løsning, kan du følge nedenstående mini-guide for at deaktivere/aktivere visning af lokalnummer.
Man kan deaktivere lokalnummervisningen på PBXadmin.dk under Indstillinger > Generelle indstillinger ved at sætte flueben i tjekboksen Deaktivér lokalnummervisning. Deaktiveringen gælder for hele løsningen. Fjernes fluebenet, aktiveres lokalnummervisningen igen.
Hvis du har yderligere spørgsmål så kontakt endelig din forhandler.
]]>Når man som bruger logger på Myfone.dk, er cursoren nu automatisk aktiv i multisøgefeltet med det samme. Tidligere har man selv skullet klikke i feltet for at kunne skrive i det. Optimeringen betyder, at man nu straks kan taste, copy/paste telefonnumre ind og starte et opkald uden først at skulle aktivere feltet
Den anden af de tre optimeringer betyder, at det nu er muligt at klikke på medarbejderen i søgeresultatet fra multisøgefeltet og derved få medarbejderens informationer frem. Tidligere kunne man udelukkende ringe op til den medarbejder, man søgte frem i multifeltet, mens man med den nye opdatering altså får mulighed for at se eksempelvis kontaktoplysninger, medarbejdernoter og kalender.
Man kan med fordel benytte sig af genvejstasterne på Myfone.dk, hvis man ønsker at minimere antallet af klik med musen. Vil du aktivere multisøgefeltet, bruger du SPACE, og som noget nyt kan du nu bruge ESC til at rydde din søgning. Med SPACE + ESC er du således nemt og hurtigt klar til at lave en ny søgning.
Det smarte ved datapakken er, at den er fleksibel, så du først behøver betale for data uden for EU, når du skal bruge det - i stedet for at betale et fast månedligt beløb for det i dit abonnement.
Datapakken kan tilkøbes til alle vores mobilpakker og til mobilt bredbånd, og indeholder 5 GB for 200 kr., som man har 31 dage til at bruge. Den kan tilkøbes og bruges i følgende 11 lande:
Får du brug for mere data, kan du toppe op med yderligere 5 GB., og løbetiden på 31 dage starter naturligvis på ny.
Rejser du fra et af de 11 lande til et andet, kan du uden problemer tage din datapakke med dig til din nye destination.
Du kan nu få en notifikation om ubesvarede opkald, hvis nogen prøver at ringe til dig, imens du allerede har gang i et andet opkald.
Hvis du gerne vil benytte dig af denne notifikation, skal du sørge for, at du har givet tilladelse til at få vist notifikationer i Myfone app'en. Dette gør du under Indstillinger -> Notifikationer. Derudover, skal Banke på være slået fra. Dette kan du gøre under Generelle indstillinger på Myfone.dk.
Det er nu muligt at slette dine seneste opkald under Seneste. Du kan vælge at slette opkaldene en af gangen eller trykke på Rediger, hvor du kan slette flere af gangen.
Udover tilføjelsen af disse 2 nye funktioner, har vi lavet en del forårsrengøring i app'en, hvor der er blevet rettet små fejl samt lavet mindre grafiske optimeringer.
]]>Du kan læse mere om medarbejdernote her: https://flexfone.dk/medarbejdernote
]]>Optimeringen består i, at når der automatisk ringes tilbage til en kunde, vil kunden altid få vist det nummer, som de oprindeligt ringede ind på.
På den måde er der en større chance for at kunden genkender nummeret, der ringer til dem og dermed besvarer opkaldet.
]]>Som medarbejder er du tilmeldt en supportkø, som har 1. prioritet og en salgskø som har 2. prioritet.
I dette tilfælde vil du altid først få kald fra supportkøen, som har 1. prioritet. Når der ikke er flere kald på supportkøen, vil du dernæst modtage kald fra salgskøen, som har 2. prioritet. Bliver køen med 1. prioritet aldrig tømt, vil du således aldrig få kald fra køen med 2. prioritet.
Se hvordan man prioriterer virksomhedens køer her.
]]>Statussen vil kun blive vist ved de medarbejdere, der udelukkende benytter Myfone.dk, hvis de enten ikke er logget ind, har lukket deres browser eller ikke har aktiveret Ring med Myfone under Indstillinger på Myfone.dk.
Nedenfor kan du se en oversigt over de statusser, som du kan møde i Myfone.
]]>Med disse pakker kan vi nu også tilbyde mobilt bredbånd til kunder, der har et højt dataforbrug - stadig til en konkurrencedygtig pris.
Hvis du allerede er Flexfone-kunde kan datapakkerne tilvælges i dit kundelogin.
]]>Det betyder, at du kan lade Teams sætte dig som optaget på alle dine telefoner hos Flexfone når din status i Teams er en af de tre følgende:
In a call, In a meeting og Presenting. Du kan se, hvad der aktiverer disse statusser her.
Når du er optaget på alle dine telefoner, vil kald hertil fortsat følge dine ringeprofiler – præcis som du er vant til i dag.
Alle Flexfone-brugere kan benytte funktionen – også selvom man ikke har Flexfones Teams-telefoni integreret.
Funktionen er i beta. Hvorfor?
Flexfones abonnering på Teams-status er gennemtestet, men vi oplever, at Microsoft ikke er færdige med at arbejde på og forbedre deres egen statusvisning i Teams.
Da vores funktion ikke er mere retvisende end det grundlag, vi får fra Microsoft, har vi angivet vores funktion som en beta-version, for at indikere, at den kan opføre sig anderledes end forventet.
Hvis du ønsker at læse mere om at abonnere på din Teams-status, så besøg vores FAQ.
]]>Omstil til kø
Det er nu muligt at omstille til en kø fra opkaldsskærmen. Du kan ligesom med kontakter vælge mellem direkte eller overvåget omstilling.
På selve omstillingsskærmen, kan du nemt se, om der er ledige agenter på køen til at tage imod din omstilling.
Ring op til kø
Under køer har vi tilføjet "Ring op", så du nemt kan ringe op til en kø og få fat på en af dens agenter.
]]>Flyt widgets på hjemmeskærm
Du kan nu flytte dine widgets på hjemmeskærmen, så du selv bestemmer hvilke af dem, der skal ligge i toppen. Du flytter en widget ved at trykke på de tre streger i højre side, der hvor du redigerer din hjemmeskærm.
Ny Favoritter-widget
Vi har lavet en ny Favoritter-widget, så du ligesom under kontakter, hurtigt kan se dine favoritter.
Ny Min dag-widget
Vi har lavet en ny Min dag-widget, som er en udvidet visning af din Outlook/Exchange-kalender, så du nu kan se alle dine aftaler for dagen.
]]>Noten vil så kunne ses på både Myfone.dk og i Myfone app'en. Læs mere om Fælles kontaktbog.
5G er femte generation af mobilnetværket, hvilket bl.a. betyder, at download i fremtiden bliver langt hurtigere end vi er vant til i dag.
]]>Vi har tilføjet modellerne Evolve2 65, Evolve 75 og Evolve2 85 som alle tre har en forbedret støjreduktion i højtalerne. Et behov, som flere og flere af vores kunder har, da der fortsat bliver holdt mange virtuelle møder.
Tjek specifikationerne for det enkelte headset her: Jabra Evolve2 65, Jabra Evolve 75 og Jabra Evolve2 85.
Hos Flexfone har vi lavet en integration til Google My Business, så I kan lade jeres åbningstider i Google My Business styre jeres telefonåbningstider. Dermed kan I altså nøjes med kun at opdatere jeres åbningstider ét sted.
I kan naturligvis også fortsat sætte jeres telefonåbningstider op manuelt. Valget er jeres. Se hvordan du opsætter integrationen her.
De sidste 7 år har vi leveret langt over 10.000 Yealink T4-serie modeller til vores kunder, men fremover bliver det den nye og forbedrede T5-serie, som tager over.
Udover at der er kommet endnu flere hestekræfter bag det flotte ydre, så kan T53W, T54W og T57W tilsluttes Wi-Fi og har indbygget Bluetooth, som gør det muligt at koble headsets direkte til telefonen.
Læs mere om hvordan bordtelefonen er synkroniseret med resten af jeres Flexfone-løsning her.
På den måde kan du f.eks. selv redigere dine kompetencer, interesser, eksterne kontaktnumre eller lignende, så det altid er opdateret for dine kolleger i oversigten på Myfone.dk.
Det kan f.eks. være smart, hvis en kollega er taget på sommerferie og ikke har fået skiftet sin Myfone-profil fra På arbejde til Fri. Der kan en medarbejder skifte profilen for kollegaen, så f.eks. kunder ikke ringer forgæves.
Har man rettighed til at skifte sin kollegaers profiler, kan dette både gøres ved manuelt at skifte profilen eller ved at aktivere/deaktivere automatisk profilskifte.
Bruger du ikke Microsoft som loginmetode, vil dit profilbillede på Myfone naturligvis forblive uændret.
Derudover er det nu også muligt at logge ind i Busylight-softwaren med dine Microsoft-loginoplysninger.
Derfor har vi nu sørget for, at du kan tage kald på dit headset, hvis du har et Jabra headset og benytter Myfone.dk i Google Chrome-browseren.
Alt du skal gøre er at følge en enkel opsætning på Myfone.dk, som du finder her.
Det betyder, at du kan bruge Busylight til at vise sin tilgængelighed på baggrund af andet end opkaldsstatus. F.eks. kan du lade din Busylight vise, at du ikke vil forstyrres, selvom du ikke sidder midt i et opkald.
Du kan styre det hele ved at højreklikke på dit Myfone Busylight-ikon i meddelelsesområdet i din proceslinje.
Derudover er det nu også muligt at logge ind i Busylight-softwaren med dine Microsoft-loginoplysninger.
Du kan nu indtaste nummeret direkte i søgefeltet i Myfone app'en - ligesom du sikkert kender det fra f.eks. MobilePay. Du kan naturligvis også stadig søge efter dine kontakter i søgefeltet.
]]>Man vil naturligsvis også stadig kunne logge ind med sit normale Myfone-login.
Vi anbefaler derfor at hente denne nye opdatering på Myfone.dk under Indstillinger. Så er I altid opdateret med de nyeste forbedringer.
]]>Hvis du vælger at abonnere på opdateringer fra Flexfone, accepterer du, at din mailadresse bliver håndteret af AnnounceKit, som har deres servere placeret uden for EU, men naturligvis stadig lever op til databeskyttelsesforordningen.
]]>