Nyt på Myfone.dk: Afdelingsmail og -SMS

Vi er glade for at kunne præsentere dig for en ny funktion på Myfone.dk, som gør kommunikationen i virksomheden endnu nemmere: 

Nu er det muligt at sende SMS og e-mail internt til en hel afdeling på én gang.

Med blot to klik på Myfone.dk bliver modtagerfeltet i din SMS eller e-mail udfyldt, så du nemt kan sende en besked til alle i en specifik afdeling. 

Du skal bare skrive teksten og trykke send, for modtagerfeltet er udfyldt med alle kolleger i den afdeling, du vil sende en besked til. 

På den måde sparer det dig for at indtaste telefonnumre og mailadresser, så det både er hurtigt og nemt at sende akutte beskeder til alle i afdelingen.

Afdelingsmail er en del af Myfone.dk for alle brugere, mens afdelings-SMS kræver, at man får adgang, fordi funktionen er forbrugsafregnet. 

Har du brug for at kunne sende afdelings-SMS'er, kan du kontakte din forhandler eller den teleansvarlige i din virksomhed for at få funktionen slået til.

Sådan sender du afdelingsmail og -SMS

1. Åbn Myfone.dk (funktionen understøttes ikke i Myfone-appen)

2. Find den afdeling, du vil sende en besked til i afdelingsoversigten til venstre i kontaktlistemenuen

3. Klik på de tre prikker til højre for afdelingsnavnet

4. Klik på "Send SMS" eller "Send e-mail"

Nu kan du skrive din besked og sende den til den ønskede afdeling.

Tre forbedringer i Myfone

Vi arbejder hele tiden på at gøre vores løsning endnu bedre. I den forbindelse vil vi gerne præsentere dig for tre små forbedringer i Myfone:

1. Undgå at lukke browser ved aktivt opkald

Hvis du ved et uheld kommer til at lukke vinduet eller fanen i din browser midt i et opkald i Myfone, vil der komme en boks op, hvor du bliver spurgt, om du vil forlade siden - uanset om du bruger Chrome eller Firefox. På den måde får du chancen for at fortsætte opkaldet, hvis det ikke var meningen, at det skulle afbrydes.


2. Noter på kontakter under 'Fælles kontaktbog' er nu søgbare

Indtil for nylig har det ikke været muligt at søge kontakter fra 'Fælles kontaktbog' frem på baggrund af de noter, der måtte være på kontakten. Det er det nu. Det vil sige, at kontakter fra 'Fælles kontaktbog' vil dukke op, hvis søgeordet matcher med noter. Det gælder uanset, om du søger i multisøgefeltet/opkaldsboksen eller i søgefeltet over kontaktlisten.


3. Søgefunktionen understøtter nu mellemrum i telefonnumre

Den sidste af de tre små forbedringer i denne omgang er, at søgefunktionen nu understøtter mellemrum i telefonnumre. Det betyder, at det er underordnet, om du taster eller kopierer og indsætter et telefonnummer med eller uden mellemrum mellem cifrene. Også her gælder det, uanset om du bruger multisøgefeltet/opkaldsboksen eller søgefeltet over kontaktlisten.


Skjul lokalnummer, når du ringer til en kollega

Indtil nu har det været sådan, at du viser dit lokalnummer, når du ringer til en kollegas lokalnummer. 

Nu har vi gjort det muligt, at man kan slå visningen af lokalnummeret fra, når man ringer til en kollegas lokalnummer. Gør man det, vil man i stedet vise det nummer, som man under profilstyringen i Myfone har valgt at ringe ud med.

Lad os tage to eksempler.

Hvis lokalnummervisningen er deaktiveret:

John ringer til Alices lokalnummer fra Myfone-appen, hvor han har valgt sit VoIP-nr. som udringningsnummer. Derfor får Alice nu vist Johns VoIP-nr.

Hvis lokalnummervisningen er aktiveret:

John ringer til Alices lokalnummer fra Myfone-appen. Alice får vist Johns lokalnummer, uanset hvad han har valgt at ringe ud med under profilstyringen i Myfone.

Sådan fungerer det

Hvis din løsning administreres af en forhandler, kan du kontakte den pågældende for hjælp. 

Hvis du selv administrerer virksomhedens telefoni-løsning, kan du følge nedenstående mini-guide for at deaktivere/aktivere visning af lokalnummer. 

Man kan deaktivere lokalnummervisningen på PBXadmin.dk under Indstillinger > Generelle indstillinger ved at sætte flueben i tjekboksen Deaktivér lokalnummervisning. Deaktiveringen gælder for hele løsningen. Fjernes fluebenet, aktiveres lokalnummervisningen igen.

Hvis du har yderligere spørgsmål så kontakt endelig din forhandler.

Vi har gjort multisøgefeltet endnu bedre

Vi har givet multisøgefeltet/dialeren (i øverste højre hjørne) på Myfone.dk et lille løft i form af tre optimeringer.

Cursoren er aktiv i multisøgefelt/dialer

Når man som bruger logger på Myfone.dk, er cursoren nu automatisk aktiv i multisøgefeltet med det samme. Tidligere har man selv skullet klikke i feltet for at kunne skrive i det. Optimeringen betyder, at man nu straks kan taste, copy/paste telefonnumre ind og starte et opkald uden først at skulle aktivere feltet


Klik på brugerens navn i søgeresultatet

Den anden af de tre optimeringer betyder, at det nu er muligt at klikke på medarbejderen i søgeresultatet fra multisøgefeltet og derved få medarbejderens informationer frem. Tidligere kunne man udelukkende ringe op til den medarbejder, man søgte frem i multifeltet, mens man med den nye opdatering altså får mulighed for at se eksempelvis kontaktoplysninger, medarbejdernoter og kalender.


Minimér klik med musen ved brug af genvejstaster

Man kan med fordel benytte sig af genvejstasterne på Myfone.dk, hvis man ønsker at minimere antallet af klik med musen. Vil du aktivere multisøgefeltet, bruger du SPACE, og som noget nyt kan du nu bruge ESC til at rydde din søgning. Med SPACE + ESC er du således nemt og hurtigt klar til at lave en ny søgning.


Tilkøb vores nye datapakke, når du rejser uden for EU

Hvis du skal uden for EU's grænser, har du nu mulighed for at købe en datapakke, som du kan tage med dig på din rejse - uden risiko for, at regningen løber løbsk ved at bruge data pr. MB.

Det smarte ved datapakken er, at den er fleksibel, så du først behøver betale for data uden for EU, når du skal bruge det - i stedet for at betale et fast månedligt beløb for det i dit abonnement.

Datapakken kan tilkøbes til alle vores mobilpakker og til mobilt bredbånd, og indeholder 5 GB for 200 kr., som man har 31 dage til at bruge. Den kan tilkøbes og bruges i følgende 11 lande:


Sådan fungerer det

  • Når du lander, modtager du en SMS med et tilbud om at købe datapakken
  • Ønsker du at købe pakken, skriver du JA - og du kan herefter roame med det samme

Får du brug for mere data, kan du toppe op med yderligere 5 GB., og løbetiden på 31 dage starter naturligvis på ny.

Rejser du fra et af de 11 lande til et andet, kan du uden problemer tage din datapakke med dig til din nye destination.

Læs mere om datapakken i vores FAQ.

Myfone app - Notifikationer og slet seneste opkald

I den nye opdatering til Myfone app'en (version 4.7.0) har vi taget de første spadestik til at indføre notifikationer og desuden fokuseret på optimeringer og fejlrettelser. 

Notifikationer ved ubesvaret opkald

Du kan nu få en notifikation om ubesvarede opkald, hvis nogen prøver at ringe til dig, imens du allerede har gang i et andet opkald.

Hvis du gerne vil benytte dig af denne notifikation, skal du sørge for, at du har givet tilladelse til at få vist notifikationer i Myfone app'en. Dette gør du under Indstillinger -> Notifikationer. Derudover, skal Banke på være slået fra. Dette kan du gøre under Generelle indstillinger på Myfone.dk.

Slet seneste opkald

Det er nu muligt at slette dine seneste opkald under Seneste. Du kan vælge at slette opkaldene en af gangen eller trykke på Rediger, hvor du kan slette flere af gangen.

Udover tilføjelsen af disse 2 nye funktioner, har vi lavet en del forårsrengøring i app'en, hvor der er blevet rettet små fejl samt lavet mindre grafiske optimeringer.

Udringningsnummer ved Automatisk ring mig op

Med vores funktion Automatisk ring mig op slipper jeres kunder for at hænge i en kø, men kan i stedet vælge at blive ringet op, når det er deres tur. Den funktion har vi nu optimeret. 

Optimeringen består i, at når der automatisk ringes tilbage til en kunde, vil kunden altid få vist det nummer, som de oprindeligt ringede ind på.

På den måde er der en større chance for at kunden genkender nummeret, der ringer til dem og dermed besvarer opkaldet.

Prioriter virksomhedens telefonkøer


Nu kommer vi med en ny smart funktion, der gør det muligt at prioritere virksomhedens forskellige telefonkøer. Dermed kan man bestemme, hvilken kø medarbejderne først skal modtage kald fra.

Et kort eksempel

Som medarbejder er du tilmeldt en supportkø, som har 1. prioritet og en salgskø som har 2. prioritet.

I dette tilfælde vil du altid først få kald fra supportkøen, som har 1. prioritet. Når der ikke er flere kald på supportkøen, vil du dernæst modtage kald fra salgskøen, som har 2. prioritet. Bliver køen med 1. prioritet aldrig tømt, vil du således aldrig få kald fra køen med 2. prioritet.

Se hvordan man prioriterer virksomhedens køer her.

Det betyder den blå status i Myfone

Har du set den blå telefonistatus i Myfone ud for en af dine kolleger? Den betyder, at en medarbejder ikke er tilgængelig på Myfone.dk.

Statussen vil kun blive vist ved de medarbejdere, der udelukkende benytter Myfone.dk, hvis de enten ikke er logget ind, har lukket deres browser eller ikke har aktiveret Ring med Myfone under Indstillinger på Myfone.dk.

Nedenfor kan du se en oversigt over de statusser, som du kan møde i Myfone.

Vis tidligere indlægVis tidligere indlæg